Sejlnet.dk

Back Home
5
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 5 (1 stemme)

Jeg modtog i sidste uge et tilbud på forsikring igennem Bavaria Forsikring, og vil høre om der er andre her på Sejlnet, som har erfaringer med dem?
Jeg er idag forsikret hos TopDanmark og de er prismæssigt ok, men jeg har sænket værdien på min båd efter regeringens lille indgreb på afgiften.
Tilbuddet fra Bavaria er - inkl. statsafgift på 1,34% - 2/3 af hvad jeg betaler idag. Police og betingelser er på dansk og jeg kan ikke umiddelbart finde noget som jeg ikke er dækket under på samme måde som hos TopDanmark.

Grupper:

Comments

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.

Jegkan varmt

Jegkan varmt

    Jeg kan varmt anbefale

    Jeg kan varmt anbefale SøAssurancen på Ærø. De har kun både og er meget konkurrence dygtige
    http://www.lystbaade.com/?i=0

      Jeg skal ikke gøre mig klog

      Jeg skal ikke gøre mig klog på om det ene er bedre end det andet, men der er nogle ting man skal forholde sig til og som kan have store omkostninger for en, selv om man er forsikret. Jeg er ikke ekspert men kigger dog ofte det med småt igennem. jeg vil her vise hvor jeg mener man bla. skal være opmærksom i de skrevne betingelser.


      Hvis man kigger efter det med småt vil man i nogle forsikringer kunne  se at man i forbindelse med fjernelse af et vrag f.eks. max kan få 75.000,-kr. Der skal altså ikke meget til (dykker, kran, flydespære for udløben diesel osv.) så er de 75.000,-kr brugt, ja så er det kun bådejeren til resten. Hvis forsikringen hæver båden men ikke vil overtage den (f.eks bådens værdi mindre en hævningspris) ja så må  man selv skulle betale for pumper til at pumpe vand ud, måske en kran til at løfte båden på land og så igen betale for skrotning af båden og miljø afgift, igen min viden er begrænset omkring disse udgifter men det er helt sikker ikke billigt.


      Der kan også ved nogle selskaber (kasko) stå at ved total forlis kan forsikringen vælge at udbetale forsikringssummen og ejeren kan så selv få hævet båden og med de omkostninger der måtte være, denne klausul mener jeg kan være rigtig dyr  hvis båden har en vis størrelse. Har man kasko til f.eks. 100.000kr og det koster 150.000kr at hæve, ja så kan forsikringen udbetale de 100.000,kr og så skal man selv stå for hævningen og alle de udgifter der hermed er forbundet, igen skrotning osv. Det kan godt være at jeg læser disse betingelser forkert, men så kan det være at nogle på sejlnet kan hjælpe.


      Nogle selskaber dækker ikke for langsomt indtrængende vand f.eks. ved søventiler, andre dækker uanset hvordan vandet er kommet ind. Nogle dækker Z- drev andre ikke eller kun ved ekstra betaling.


      Nogle har automatisk slæbejoller med op til en pris, andre ikke 


      Nogle selskaber har også en fast % sats max beløb der kan erstattes hvilket betyder at hvis man f.eks. har en sejlbåd som er kaskoforsikret til en værdi på 200.000,-kr og masten knækker ja så kan man i forsikring (kasko) få max 25% af bådens forsikringsværdi her altså 50.000,-kr da mange har sat prisen på deres båd ned på kaskoforsikringen (lorte 1,35%) ja så vil det udbetalte beløb også falde selvom nye master jo ikke er faldet i pris.


      Så jeg mener der er mange faktore der afgør om man skal være det ene sted eller det andet, man må ihvertefald ikke kun se på prisen, mener jeg.