Sejlnet.dk

Back Home
4.5
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 4.5 (4 stemmer)

Hej!

Er der nogen, der har erfaring med køb af brugt båd fra Tyskland? Der findes jo en del forholdsvis billige tidligere udlejningsbåde med 5 år på vandet, som velsagtens nok er mere brugt end andre, men også godt udstyret og umiddelbart fornuftigt prissat, f.eks. en Bavaria 30 Cruiser fra 2006 til 49.000 euro, eller 367.000 kr: http://bootspark.de/aktuell.html.

Lars

Grupper:

Comments

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.

Meget spændende tråd, da jeg

Meget spændende tråd, da jeg selv har tænkt på det samme. Jeg har også opdaget, at man kan spare lidt gryn på at kigge i Sverige. Men generelt kigger jeg overalt i Europa.

Jeg ved, at man skal holde øje på, om der allerede er betalt moms - især hvis båden er købt i sydeuropa. Ofte er der ikke betalt moms på udlejningsbåde i eksempelvis Grækenland. Så derfor kan en given båd godt se meget billig ud, men man skal huske, at hvis der ikke er betalt moms - så kommer man til det = dyrt.

Dertil skal du huske, at det koster noget at få transporteret båden hjem fra det land, den befinder sig i.

Ohøj fra Jesper

    Hej Tjek hvad dette betyder

    Hej
    Tjek hvad dette betyder "EU versteuert, MwSt. ausweisbar"
    "Mehrwertsteuer ausweisbar"
    Tjek om båden kommer fra et evt. krakket udlejningfirma.(pant)
    1000 motortimer er mange på så kort tid.
    (Min har gået under 200 timer på fem år)

    I tyskland bruger de meget biodiesel, tjek tanken om der skulle være dieselpest.
    Dieselpest opstår når bakterievæksten bliver for stor. Bakterierne dør med tiden og klistrer sammen i store kager. Det medfører stoppede filtre og kan dermed stoppe motoren. Det hele skal herefter rengøres og filtre skiftes. Hvis ikke bakterierne bliver fjernet opstår problemet igen.

    Endnu værre bliver det, hvis bakterierne får lov at fjerne ilten. Her tager en anden bakteriekultur over, der foretrækker et iltfattigt miljø. I en båd står det hele stille i længere tid og der kommer dermed ikke ny ilt til i olien. Disse bakteriers affaldsprodukter kan blive meget syreholdig og kan derfor angribe tanken. I en rustfri tank vil dette typisk være i hjørner.
    Heldigvis kan selv små doser additiver spare dig for en masse bekymringer. Yachticon som er verdenskendte for alverdens additiver har lavet en Anti-Diesel Pest. Den fjerner bakterier, alger og skimmel uden at fjerne dieselegenskaberne og virker øjeblikkeligt, samt giver motoren en bedre gang.

      Familieadvokaten har disse

      Familieadvokaten har disse ord med til købere af brugte både
      http://www.familieadvokaten.dk/emner/625.html

        Er der nogen, der har

        Er der nogen, der har prøvesejlet den "nye" Bavaria 32 Cruiser?

        Jeg har på nettet set tre stks til salg i Holland for lidt over en halv million, hvor skatten er betalt (formentligt demobåde?)

          Har desværre ikke prøvesejlet

          Har desværre ikke prøvesejlet den nye Bavaria 32 Cruiser, men jeg har været nede i en flere gange. Selv synes jeg det er en ret vellykket båd. Synes faktisk den virker større end 32 fod.

          Hvis du kan vente til februar, så er der jo Både i Bella, hvor Floor Marine helt sikkert har en Bavaria 32 Cruiser med. Men den ligger jo godt nok ikke i vandet, men måske kunne der aftales noget med en prøvetur...

            Hej Lars Jeg har gjort mig

            Hej Lars
            Jeg har gjort mig nogen erfaring med køb af båd i udlandet (Tyrkiet og Grækenland).
            Når bådene nogen gange er til salg eks. moms er det egentlig relevant nok, f.eks. hvis man køber i Tyrkiet (udenfor EU) og lader båden ligge der måske nogle år, så skal momsen ikke betales. Hvis man så senere beslutter sig for at flytte båden til DK, skal der betales moms i det første EU land man anløber f.eks. Grækenland med 23% moms, men er båden blevet ældre og har tabt i værdi kan man jo så spare en del. I praksis vil Grækerne dog sjældent kræve momsen betalt før man selv gør opmærksom på det.

            Der er mange meget billige tidligere charterbåde i Middelhavet, nogen meget slidte og andre velholdte. Det er typisk små charterfirmaers både, som er velholdte, da en del af deres forretning jo er gensalgsprisen på båden, og falder de for meget i værdi i forhold til charterindtægterne, er det en dårlig forretning. Ofte kan man købe en velholdt båd med meget udstyr til en meget lav pris især i månederne oktober-december, hvor bådene ikke er ret booket endnu for det kommende år, men heller ikke forårs-klargjort.

            Både fra det store firma The Moorings / Sunsail er normalt også rimeligt holdt og til ret billige priser.

            Hilsen Jegvan (bådejer uden moms)