Sejlnet.dk

Back Home
4.5
Din bedømmelse: Ingen Gennemsnit: 4.5 (2 stemmer)

Hej.

Overvejer et togt til nogle tyske havne på et tidspunkt.

Har hørt at de kræver duelighedsbevis.

Er der nogen der ved noget om det er korrekt?

Grupper:

Comments

Vælg din foretrukne kommentarvisning og klik på "Gem indstillinger" for at aktivere dit valg.

Utroligt hvad Google kan

    Ja Tyskland er et dejligt

    Ja Tyskland er et dejligt sted, dejlige priser også på land, og især på restauranterne.

    God tur smiley

      Vi har besøgt rigtig mange

      Vi har besøgt rigtig mange Tyske havne mange gange igennem mange år - vi har aldrig haft problermer eller blevet spurgt om beviser.
      De er vældig flinke - og dog - men nok lidt selvforskyldt - probs med tolder - kystvagten da vi fandt en død mand i Flensborg fjord - og da en Tysker ville have en helt ny båd da vi lige berøte hans båd lidt Smile
      Men ellers kan jeg anbefale at du læse:
      http://sejlnet.dk/grupper/tursejlads/post/spar-165950-paa-14-dage

        Det er ikke noget problem at

        Det er ikke noget problem at anløbe Tyske havne.
        Men Tyske kanaler og floder er noget andet.
        Vi var i de Tyske kanaler og floder i 2008 og blev stoppet.
        Fremvisning af duelighedsbevis, VHF bevis, kanalbevis, forsikring på båden og ejerforhold.

          Tillykke med fødselsdagen

          Tillykke med fødselsdagen iøvrigt

            Tak Allan

            Tak Allan

              Næ, det gør / kan de ikke.

              Næ, det gør / kan de ikke. Din båd har vel Dansk flag på ikke ? Og så er det dansk lov der gælder. Men det er altid godt at have et stykke papir der viser at man burde kunne føre en båd på betryggende vis. Desuden skal du sætte dig ind i de tyske havnereglementer og sejladsbegrænsninger. Søvejsreglerne er internationale.

              Jeg har sejlet i 50 år, og tog duelighedsbevis for et par år siden, men det har ikke gjort mig til en bedre sejler. Omvendt ville jeg hvis jeg skulle starte med at sejle i dag, tage et Duelighedsbevis og have lettere ved at komme i gang.

              Hvis man ikke mener man kan tage et duelighedsbevis bør man måske overveje at tage et kursus ?

                Nu har jeg ikke selv været

                Nu har jeg ikke selv været igennem Kieler-kanalen, men det skulle være lige så godt som at kører bilen gennem en synshal. Sørg for at have styr på alle papirer, nye pære i alle lanterner, eller som min. sørg for at alle virker. Diesel til 10 timers sejlads og en virksom motor, VHF, kort, fendere, tovværk og penge.
                Hvis en lanterne ikke virker vanker der bøde, og du får ikke lov at sejle før den virker igen.

                Mig bekendt er der ikke krav om flodbevis..

                  Hej Christian, Kielerkanalen

                  Hej Christian,

                  Kielerkanalen er internationalt farvand med nogle specielle sejladsbestemmelser. Bl.a. skal der sejles med motor og lystbåde må ikke sejle i den om natten. Jeg er aldrig blevet tjekket for noget som helst i Kielerkanalen.